Werk

Case Kolom title

Kolom


Case Kolom

Informatie

Kolom is een stichting voor speciaal onderwijs in Amsterdam. Onder de stichting vallen dertien scholen die zich ieder op eigen wijze inzetten voor de belangen van het kind. Het motto is: ‘Ruimte voor leren’.

Dutchlabel heeft een communicatieplan gemaakt waarin het verhogen van de naamsbekendheid en verbeteren van het imago centraal staat. Het doel is dat meer kinderen hun weg naar de Kolom-scholen vinden. Daarom is er een compleet nieuwe huisstijl en logo ontwikkeld, inclusief nieuwe benamingen voor de verschillende scholen. Op deze manier worden de krachten van de scholen gebundeld en biedt eenduidige communicatie een synergie-effect. Daarnaast is de pay-off: 'Ruimte voor leren' door vertaald naar een corporate campagne, waarin kinderen van de school met hun handen de 'ruimte voor leren' die ze van de school krijgen zelf uitdrukken. Er zijn corporate advertenties ingezet in dag- en huis-aan-huisbladen, posters en een corporate brochure en jaarverslag ontwikkeld, nieuwe schoolgidsen en nieuwsbrieven gemaakt, een compleet nieuwe website gerealiseerd en alle scholen hebben onder meer nieuwe luifels gekregen.