Werk

Case MDRA title

MDRA


Case MDRA

Informatie

In samenwerking met Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam heeft de gemeente een op Amsterdam gerichte campagne geïnitieerd om meer bekendheid te geven aan het meldpunt, Amsterdammers meer te motiveren om discriminatie te melden en daarmee discriminatie tegen te gaan.

Dutchlabel ontwikkelde voor MDRA een postercampagne met in de hoofdrol zes verschillende vormen van discriminatie. Doel van de campagne is te laten zien dat ‘Melden helpt!’. Door MDRA krijg je alsnog een vast contract wanneer je zwanger bent, want MDRA zet zich in als er melding wordt gedaan van discriminatie. De campagne bestaat uit een tweeluik. Op de eerste poster is te zien wat discriminatie eigenlijk met je doet. Je wordt letterlijk “weggekruist”. De tweede poster laat de situatie zien na de melding. Het kruis is veranderd in een vinkje, want ‘Melden helpt!’.

Dutchlabel is verantwoordelijk voor het concept, de vormgeving, uitvoering en de totale media-inzet.
Er zijn posters, advertenties, banners, flyers en screens ontwikkeld.