Over ons

Wie zijn wij?


Dutchlabel is een full-service reclamebureau met een gepassioneerd team van ervaren grafische ontwerpers, conceptdenkers, strategen, art directors, copywriters en account managers die hun sporen hebben verdiend in conceptuele communicatie. Wij zijn gespecialiseerd in concepting.
Goede communicatie valt of staat met een goed reclameconcept. Wij maken ze.
Voor ons zijn het beleid van de organisatie, de missie, visie en positionering de uitgangspunten voor de ontwikkeling van een goed concept. Dat begint bij de logo- en huisstijlontwikkeling waaruit de identiteit en essentie van de organisatie doorklinkt.

Wij stellen hoge eisen aan onze concepten wat betreft originaliteit, het vertalen van de juiste missie, doelstellingen, positionering en usp’s van een organisatie. De boodschap is daardoor onderscheidend ten opzichte van concurrenten en veel effectiever.

Doel


Wij streven ernaar binnen twee jaar tot de beste conceptdenkers van Nederland te horen.

Hoe gaan we dat doen?
- Door alleen de beste conceptdenkers aan te nemen van over de hele wereld.
- Door onszelf twee wekelijks te trainen in lateraal- en conceptdenken
- Door heel erg goed werk te maken dat resultaat oplevert
- Door onze speciaal ontwikkelde methode die leidt tot groei voor onze klanten
- Door onze kennis en ervaring in het vakgebied
- Door onze lange klantrelaties en de resultaten voor onze klanten
- Door te werken aan een internationaal netwerk om expertise uit het buitenland aan te trekken
- Door de communicatie van onze klanten naar een hoger plan te brengen
- Door snel op vragen van klanten te reageren
- Door met een professioneel projectmanagementsysteem te werken
- Door overleg met klanten niet door te berekenen
- Door een laag tarief te hanteren in verhouding tot de geleverde diensten
- Door een gratis format voor een communicatieplan te leveren aan klanten met media-advies
- Door regelmatig progressielijsten te leveren met de status, planning en technische omschrijving
- Door voorstellen en campagnes vooraf op effectiviteit te testen
- Door onze klanten altijd te voorzien van actuele technische kennis volgens BNO voorschriften
- Door het leveren van begrotingen vooraf en ons daar aan te houden
- Door het doen van voorstellen die achteraf ook uitvoerbaar zijn en binnen het budget passen
- Door het hanteren van een professionele en efficiënte werkwijze
- Door het tweemaandelijks bespreken van de resultaten en voortgang
- Door klanten te zoeken die een samenwerking aan willen gaan, want alleen samen met de klant kun je hoogstaande merken ontwikkelen

Alles binnen Dutchlabel is er op gestoeld om de communicatie van onze klanten naar een hoger plan te brengen. Dat is onze passie. Daar leven wij voor.
Het resultaat klinkt door in onze propositie: Our concepts make your business grow.

Visie


De afgelopen decennia hebben we de opkomst van het informatietijdperk gezien, waar de nadruk lag op kennisverwerving en toepassing. Met de opkomst van domein disciplines die elkaar gaan versterken zoals crowd en outsourcing, zijn we getuige van een trend richting creatieve kennis, rationele toepassing en innovatie. We zijn nu aan het veranderen van een informatie-afhankelijk tijdperk naar een tijdperk dat draait om conceptontwikkeling. Deze eeuw, oftewel the conceptual age, zal worden gedomineerd door zeven zintuigen: design, story, symphony, empathy, play, meaning en authencity.

Kader


Gezien de huidige economische ontwikkelingen; de Nederlandse economie ligt stil en iedereen is in afwachting van de financiële en economische situatie in Europa en de rest van de wereld, vraagt deze tijd om nieuwe creatieve impulsen. In een laagconjunctuur, waarbij alles tot stilstand is gekomen, ontstaan altijd nieuwe ideeën en samenwerkingsverbanden. De meest innovatieve ideeën die 30 jaar later de wereld veranderen ontstaan veelal in een laagconjunctuur.

Toekomst


Dutchlabel heeft veel mogelijkheden, omdat het bureau al is gespecialiseerd in conceptdenken. De wereld van vandaag schreeuwt om nieuwe conceptuele ideeën. Een goed en effectief concept bedenken is niet makkelijk. Daar moet je de juiste mensen voor hebben en training in hebben gevolgd. Wij maken ze!

Missie


Onze missie is bedrijven te laten groeien door het ontwikkelen van effectieve concepten, waardoor merken zichtbaar worden en ze zich onderscheidend kunnen positioneren.

Dutchlabel wil groeien. Als wij ervoor zorgen dat onze klanten stevig groeien, groeien wij met ze mee. Our concepts make your business grow. Grow with us.

Filosofie


Wij willen onszelf verder ontwikkelen in het conceptdenken en verder uitgroeien naar een organisatie met vestigingen in vooruitstrevende internationale groeisteden, zoals Beijing, New Delhi, Sao Paolo, Tokyo, Berlijn en New York. Op deze manier kunnen wij topcreatieven onderling uitwisselen, waardoor zij zichzelf nog verder kunnen ontwikkelen en onze klanten er de vruchten van kunnen plukken.

Werkwijze


We kruipen in de huid van de klant door zijn identiteit te ontrafelen, zijn positionering te bepalen en te vertalen naar het juiste concept en de benodigde huisstijl/logo en vormgeving.

Onze aanpak onderscheidt zich in vier fasen:
strategie, conceptbepaling, vormgeving en mediabepaling.

In de eerste fase wordt de opdracht vastgesteld en een (uitvoerige) analyse en creatieve briefing gemaakt van de missie, visie, beleid, doelstelling, positionering en unique selling points. Deze analyse wordt in de tweede fase vertaald naar een onderscheidende huisstijl/logo/concept. In de derde fase wordt de vormgeving toegepast die de identiteit van het product versterkt. In de vierde fase worden de communicatiemiddelen bepaald, waarbij de verschillende uitingen en media elkaar versterken. Deze werkwijze leidt tot een scorend concept.