Werk

Case Pantar Amsterdam title

Pantar Amsterdam


Case Pantar Amsterdam

Informatie

Dutchlabel heeft een campagne ontwikkeld voor Pantar Amsterdam. Het zal de Amsterdammers niet ontgaan. Er worden meer dan 200 abri’s ingezet, connexxion-bussen, een  TV commercial op AT5, advertenties in magazines en kranten, een relatiemagazine, nieuwsbrieven en virals.

Pantar Amsterdam biedt werk aan 3.500 mensen uit Amsterdam en Diemen. Dit zijn mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Pantar voert in opdracht van gemeente en bedrijfsleven werkzaamheden uit op eigen locaties of bij de klant. Door het werken leren de mensen bij Pantar werknemersvaardigheden en ontwikkelen zij hun capaciteiten. Bij Pantar Amsterdam werken mensen van uiteenlopend niveau, achtergrond en capaciteiten. Van mensen uit een re-integratietraject tot en met mensen met een sociale werkvoorzieningindicatie.

Het doel van deze campagne is om de inwoners en het bedrijfsleven van Amsterdam kennis te laten maken met Pantar Amsterdam. Het concept van deze campagne legt de nadruk op wat de Pantar medewerkers wel kunnen en dat Pantar Amsterdam beschikt over personeel in alle denkbare disciplines. Dit is op een stoere en krachtige manier in beeld gebracht.

In de campagne staan Pantar-medewerkers centraal die uitblinken in wat ze “wel” kunnen. Erik is fietsenmaker bij Fietspunt Amsterdam-Zuid. De heading luidt: “Een bergetappe zie je mij niet rijden, maar ik ben een fietsenmaker van de eerste categorie!” Pantar Amsterdam maakt bovendien onderdeel uit van het Amsterdamse maatschappelijke leven. Jerry is onderhoudsmonteur baanverlichting voor Schiphol: “Ik ben geen piloot, maar ik zorg wel dat alle vliegtuigen veilig kunnen landen!”

Waar ooit werkverschaffing de boventoon voerde, staan nu resultaat en kwaliteit centraal. Bedrijven ontvangen krachten die van tevoren zijn geselecteerd en opgeleid om specifieke werkzaamheden bij een opdrachtgever uit te voeren. Werkgevers krijgen gemotiveerd personeel over de vloer tegen een zeer concurrerende prijs.